Pagina's

zaterdag 25 januari 2014

Poncho breien

Sinds een jaartje heb ik de wol ontdekt. Waar ik vroeger in de lagere school zo'n hekel aan had, vind ik het nu geweldig om dingen te maken met haak- en breigerief.

Simpel sjaaltjes maken. Recht op recht. Niets speciaals, gewoon om de technieken terug onder de knie te krijgen.

In de solden had ik voor mezelf een wollen poncho gekocht en uiteraard, zoals een typische dochter dat doet, kreeg ik de vraag: "mag ik die ook eens dragen" 
Het idee was geboren om ééntje zelf te breien.

Op basis van dit idee paste ik het aantal steken aan, aan de maat van de 6 jarige.
De kraag maakte ik op basis van het begin van een muts.



Omdat ze graag een duidelijke voorkant wilt, ben ik nog een bloemetje aan het haken.
Hoe maak je een bloempje?
Jawel : check de online tutorial !

Tiens.. moet ik dit nu onder "haken of breien zetten" :D


1 opmerking: