Pagina's

dinsdag 14 januari 2014

Hoera er is er ééntje jarig!

Mamaaaa, nog 10 dagen en ik ben jarig!   

Hoog tijd om mijn koppeke te laten werken en weer met iets origineels als traktatie naar voren te komen.
Ik heb graag dat de kindjes er iets van hun eigen bij geven, dus zoek ik naar dingen waarmee ze kunnen helpen.

Vorig jaar wou mijn jongste dochter roze cupcakes met veel roze versiering erop. 
Een klassiek cakebeslag met wat extra rode kleurstof, gaf lichte roze cupcakes als resultaat

De versiering was zeer eenvoudig : uitsteekvormpjes en suikerbloempjes en witte chocopasta.  Een leuke activiteit om samen te doen.
Nog een grote koekendoos inkleden met prinses roze servetten en klaar is kees !



Mijn oudste dochter had dan weer iets anders en moeilijker in gedachte voor haar verjaardag:
Een dubbel groen klavertjes 4 koekje met een vulling van chocolade was het idee.


Mama, mijn lievelingskleur is groen! En ik wil geluk brengen aan iedereen van de klas.
En niet onbelangrijk: ik hou van chocolade!

Uitgaande van een gewone zandkoekjesdeeg, moest ik een manier zoeken om het deeg GROEN krijgen.
Met mijn indonesische roots dacht ik onmiddellijk aan PANDANcake. Of zoals ik mijn vriendinnetjes vroeger wijsmaakte: "Spacecake".



Een houten vorkje dat normaalgezien wordt gebruikt bij bbq's werd als stokje gebruikt.
gesmolten chocoladeparels hielden de 2 klavertjes-4 koekjes bij elkaar.



Voor dit jaar moet ik nog wat uitproberen, maar de keuze is gevallen op POP Cakes.
Kleine bolletjes cakes op een stokje:

Ik zal de meisjes alvast aan het werk zetten en een grote schoendoos laten versieren om de popcakes te kunnen vervoeren.
Wordt vervolgd!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten