Pagina's

zaterdag 25 januari 2014

Een breizakje nodig voor mijn brei-projecten

Door het vele breien, zeulde ik vaak rond met plastieke zakjes met wol, priemen, schaartje, ....
Niet echt presentabel en vaak ook niet veilig met uitstekende scherpe voorwerpen.
"Tijd voor een breizakje!" dacht ik bij mezelf.
De breizakjes in de winkel konden me niet bekoren of waren te duur voor wat ze dienden, dus besloot ik zelf een breizakje te maken.

Dankzij mijn handige/creatieve buurvrouw, kreeg ik het idee om een breizak maken op basis van een pennenzak.

Materiaal haalde ik bij Maison Dorée.


Maar hoe begin je er ook weer aan?
Wat is de juiste volgorde?
Hoe moet je de stof knippen?

Moet je de stof eerst wassen of strijken?
Allemaal zoveel onopgeloste vragen.  

Gelukkig was er Femma Dilbeek Savio die het Naaisalon organiseert. Een groepje creatieve Dilbeekenaars die 1 keer per maand samenkomt met elk hun eigen projecten: Naaien, breien, ....
Het leuke is dat iedereen iedereen helpt en elkaar tips geeft.
Een heel gezellige leerrijke avond!




met als eindresultaat

Niet slecht voor een eerste creatie, maar wel met de nodige schoonheidsfoutjes :-)

1 opmerking:

  1. Het was inderdaad zeer gezellig! Volgende keer mag je mij leren breien ;-)

    BeantwoordenVerwijderen