Pagina's

donderdag 6 februari 2014

Cirkelrokje

Mamaaaaa, ik wil een rokje!!

ik wil, ik wil, ik wil.... 
grrrrr, ze willen zoveel ...
en toch betrap ik er mij op dat ik wel vaak toegeef aan die woordjes :-)

Een rokje dat mooi draait.
Via de wel gekende blog van Madame ZsaZsa vond ik het gemakkelijke patroon "een rokje in 4 stappen"
Stofje, boordstof en biais werden uitgekozen 



éénmaal de boordstof vastgemaakt werd, moest hij eens getest worden
cirkelrokje

En dan nog het eindresultaat mét biais, zoals Mama Nicky het mij getoond heeft.
  1. Strijk je biais netjes dubbel.  
  2. Open de biais volledig en leg ze gelijk aan de rand van de stof aan de binnenkant. 
  3. Naai netjes in de bovenste lijn je biais vast.
  4. Plooi je biais dicht en stik netjes langs de buitenkant van de stof je biais vast.
  5. Voor het uiteinde van de biais verwijs ik graag naar de blog van Mama Nicky

cirkelrokje

Geen opmerkingen:

Een reactie posten